Adverteren op Google
Google ads zoekadvertenties| Google Display NetwerkAls mensen je niet kennen, kunnen ze ook niet voor je kiezen!
Boven in de zoekpagina van Google komen?
Dat kan! Er zijn twee manieren om boven aan te komen.
1. Search Engine Optimalisation afgekort SEO, Hierbij verbeter je jouw website met als doel hogere posities te krijgen in de organische zoekresultaten van zoekmachines. Hoe hoger jouw website scoort op relevante zoekwoorden, hoe groter de kans dat mensen jouw website bezoeken.
2. Search Engine Advertising afgekort SEA, in simpel Nederlands: adverteren in zoekmachines.
Je betaalt dan voor een ‘hoge ranking’ waardoor je onmiddellijk meer bezoekers op je website krijgt.
Google Ads
Google Ads zoekadvertenties
Goed gevonden worden in de zoekmachine van Google
Google Ads Display advertenties
Adverteren met beeld
Remarketing
Opnieuw in contact komen met jouw potentiële klant
Wanneer je adverteert in Google, betaal je pas wanneer er daadwerkelijk geklikt wordt op een advertentie. Je bepaalt zelf wat het maximale bedrag is wat je per klik, per dag, per maand betaald. Maar of jij dan bovenaan komt te staan, hangt af van hoeveel concurrentie er is op jouw zoekwoord. Google Ads werkt namelijk met een biedsysteem. De positie van een advertentie wordt niet alleen bepaald door het bod, maar ook door de relevantie en kwaliteit van de advertentie.
Wat zijn zoekwoorden?
Zoekwoorden zijn woorden of woordgroepen die worden gebruikt om advertenties te koppelen aan woorden waarnaar mensen zoeken. Bijvoorbeeld: Als jij schoenen verkoopt, wil jij graag op schoenen of gympen gevonden worden.
Maar wat zijn goede zoekwoorden? Dat is voor iedere onderneming anders. Daarom is het verstandig om vooraf een zoekwoordenonderzoek te doen.
Dit onderzoek geeft inzicht in het zoekgedrag van je doelgroep
Waarom zijn de opstartkosten?
Om te kunnen meten of je advertentie werkt moet er vooraf aan het adverteren “trackings” instellen. Zodat we kunnen zien hoe goed je advertenties presteren in termen van gewenste acties, zoals aankopen, aanmeldingen of downloads.
Goed om te weten
Advertenties hebben even de tijd nodig om hun algoritme te vinden, daarom is het in het begin Google data op te laten bouwen. Op basis van deze data kunnen we gerichter gaan adverteren.
Wil je beginnen met adverteren, geef het dan even een paar maanden de tijd om op stoom te komen
Voordelen Google Ads
Gerichte targeting
Het grote voordeel van Google Ads is dat je heel gericht kunt adverteren op basis van verschillende criteria, zoals zoekwoorden, locatie, interesses en gedrag.
Groot bereik
Google is een van de meest gebruikte zoekmachines wereldwijd. Door Google Ads te gebruiken, krijgen adverteerders toegang tot een enorm publiek van potentiële klanten.
Aanpak van Google Ads
Om de tafel met een koffie
Tijdens dit gesprek bespreken we wat we willen gaan bereiken met de advertentie, wie is de doelgroep waar we op gaan focussen maar ook wat het advertentiebudget is.
Aan de slag
Nadat alle trackings en conversietrackers zijn ingesteld, is het tijd om de campagne, advertentiegroepen en advertenties in de stellen. Hiervoor heb ik van jou beeld/film materiaal nodig zodat ik de advertenties kan opmaken. Hierna kunnen we beginnen met adverteren.
Gedurende tijd hour ik de prestaties van je campagnes regelmatig in de gaten. Analyseer de gegevens en optimaliseer je campagnes op basis van de verkregen inzichten.
Evaluatie
Net als met heel veel zaken, hebben ook advertenties even de tijd nodig. Door voldoende data te verzamelen kan Google gerichter targetten. Daarom hebben we iedere maand even contact over de voortgang.
Snel zichtbaar worden op jouw social media kanalen via adverteren. Hierdoor bereik je de juiste doelgroep, want met adverteren kan je gericht targetten wie jouw advertentie te zien krijgt!
Online Visibility helpt je graag.
Om een goed beeld te krijgen, is het alleen mogelijk om deze pakketten per 3 maanden af te nemen. Hierdoor krijgen wij inzichten van de doelgroep, welke posts en/of kanalen goed werken.
Google Ads pakket
Intake gesprek
Maandelijks een kort overleg
Professionele afbeeldingen & video
Content creëren
Advertentiebudget van € 10-15 per dag *
Vanaf € 145,- per maand excl. BTW en advertentiekosten
Eenmalige opstartkosten €95.- excl. BTW
Waarvoor zijn de opstartkosten?
Google Ads account aanmaken/ instellen
Plaatsen van een trackingscode
Zoekwoordenonderzoek
Dit helpt bij het begrijpen van de woorden en zinnen die mensen gebruiken bij het zoeken naar informatie in zoekmachines. Door te weten welke zoekwoorden ze gebruiken, kun je beter inspelen op de behoefte van je doelgroep.