Search Engine Optimalisation | SEO

Scoor hoger binnen de niet betaalde zoekresultaten in Google

Wat is SEO?

SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel zoekmachineoptimalisatie.
Dit betekent de website zó verbeteren, dat de zoekmachine hem beter kan lezen en de waarde van je website goed kan inschatten. Hierdoor kunnen mensen informatie of producten  makkelijker vinden in zoekmachines zoals Google.

Zoekmachineoptimalisatie bestaat uit verschillende onderdelen:
content,  technische optimalisatie en off-site SEO

Wat doet een SEO specialist?

Een SEO specialist doet een zoekwoordonderzoek, analyseert trends en doet onderzoek hoe hij/zij verbeterde resultaten kan krijgen in de zoekmachine.

Het doel is meer bezoekers naar de website te krijgen door gebruik te maken van zoekwoorden en onderwerpen die zorgen voor goede gebruikerservaring voor de bezoeker en daarnaast voldoen aan de richtlijnen van Google.

Het grootste voordeel van SEO ten opzichte van andere promotie is dat de investering vaak voor langere termijn is.

Bij adverteren stopt je zichtbaarheid als je stopt met betalen.
Maar bij SEO verdien je posities in zoekmachines die nog lang kunnen aanblijven. Bezoekers zijn bovendien  vaak met een gerichte zoekopdracht op je website terechtgekomen en zijn dus vaak actief bezig met het doen van een aankoop.

Het lijkt misschien vreemd maar het is lastig om op SEO gebied resultaten te beloven. Dit komt met name omdat het succes afhankelijk is van een aantal factoren waar je geen invloed op hebt. De concurrentie kan opeens actiever worden, algoritmes kunnen door Google worden aangepast en zijn er nog vele andere redenen te bedenken.

Het effect van SEO vertaalt zich vaak naar meer verkeer op je website en conversies (afspraken, aankopen), wat te zien is in Google Analytics, of natuurlijk in de hogere posities voor bepaalde zoektermen in Google.

Benieuwd wat ik voor jou kan betekenen?

Aanpak van SEO

In gesprek

We starten met het helder stellen van het doel dat je wil bereiken. In dit gesprek komt aanbod, wie jouw doelgroep is en waarnaar jouw potentiele klanten zoeken, maar ook wie zijn jouw concurrenten en hoe actief zij zijn.

Strategiebepaling

Hoe gaan we ervoor zorgen dat jouw zoekwoorden hoger gaan scoren dan de concurrent?

Plan van aanpak opstellen

Ik stel een plan van aanpak op dat we gaan gebruiken. Denk aan: is jouw website erg traag t.o.v. de concurrent en bevat deze de juiste HTML opmaak?

Prioriteiten stellen, uitvoering en evaluatie

Na aanleiding van het plan van aanpak gaan we kijken waar de snelle winsten liggen die veel impact kunnen hebben en kan ik aan de alg met de uitvoering. Na een periode maken we een afspraak om de acties te evalueren.

× Hoe kan ik je helpen? Direct contact